Emmegmio...

Hello! Az oldal, voltaképpen unalomból jött létre. A blog célja PS2 játékok furcsa módszerekkel való bemutatása volt, de mostantól emelett új bejegyzések is szerepet kapnak. Ugyanolyan borzalmas lesz mint azelőtt, sőt! Túlszárnyalja azt. A hatalmas nézettség miatt csinálom, tegnap legalább 1 látogató fennt volt. Rekordot döntött a honlap! Ha bárkinek bármilyen kérdése van " Pl hogy Minek??" , nyugodtan tegye fel. Vagy le.

Conflict Desert Storm Vélemény

2011.04.19. 08:04 | LifeisKillingme | 1 komment

Az egyik személyes kedvencem. Mindenkinek legalább egyszer ki kell próbálnia, mert ha nem, akkor nem lesz kipróbálva.

Jópár emlék fűz ehhez a játékhoz. Emlékszem, mikor először játszottam valamikor 6-7 évvel ezelőtt PC-n ismerősnél, ennek a Demoját vittük. Nem volt rossz. Amikor meglett az első PC-nk itthon, a 2. rész demoját toltam. Imádtam! Jó kis játék ez a Kaunflikt! 2009 nyarán, megszereztem a 2. részét, természetesen PS2-re. Idén, eljutottam odáig, hogy a sorozat mindegyik része megvan (kivéve a Denied Ops, nincs hozzá elég nagy gépem.. mármint nem a magasságra célzok). A Conflict , az egyik kedvenc játéksorozatom lett. Ez a rész az első rész, számomra igazi klasszikus. Nem értem miért kapott ennyi rossz kritikát. Kétség kívül, sok problémája van, de ennyi negatív véleményt egy ennyire jó játékról nem olvastam. Kezdődjön a vesézés! Mármint nem fogjuk tényleg kiszedni a veséjét.

A játék, egy TPS, Tactical Shooter, azzal az egyediséggel, hogy 4 embert irányítunk egyszerre. A 4 ember között bármikor ugrálhatunk, mindenkit használhatunk, parancsokat adhatunk a tagoknak. Amire szükség is van, mert ha egyedül vinnénk a játékot, lehetetlen lenne végrehajtani a pályákat, annyi ellenfél jön ránk. Mind a 4 emberünknek más képességei vannak. Van aki tökéletes varrógépet rugdos, egyesek teával zsonglőrködnek.. najó most komolyan:

Bradley - a csapatvezető: A legjobb rohamlövő(gépkarabély), vele lehet a legeffektívebben futni és lőni egyszerre. Foley: a csapat mesterlövésze(puska). Egyértelmű miben a legjobb, hát persze hogy ő rugdossa a varrógépet. Connors: A Nehézgépfegyver(géppuska) specialista: Ő kapja alapból az anti tank fegyvereket ( PL LAW), és géppuskákkat ( pl m60). Vele lehet darálni, de ehhez meg kell állnunk, futás közben nem bír lőni az ilyen tipusú fegyvereivel. Jones: Bombaszakértő(lőfegyverek terén, géppisztolyokkal a legügyesebb). Bradley-hez hasonlóan ő is jó rohamlövész, de valamennyivel kevésbé pontos. Ő ért a robbanóanyagokhoz, gyors lerakja a C4-et, antitank bombát, rendkívül gyors függönyabálási sebességgel rendelkezik.

Ami érdekes a karakterek között, hogy mindenki a saját fegyvertipusában a legjobb. Például a csapatvezető, pontatlanabbul lő mint a mesterlövész ( mesterlövészpuskával természetesen), de pl a mesterlövész is pontatlanabb egy M16-os gépkarabéllyal. A véghezvitt missziók után karakterünk cselekvéséhez viszonyítva rangot léphet, ezáltal fejlődhet, és érdemérmet is kaphat. Ami igazából semmire sem jó, de megnyugtatja a konzol előtt ülő humanoid valószínűleg éppen emésztő egyén lelkét.

Az irányítás első végigjátszásra nehéz. Kifejezetten nehéz. De kapunk egy részletes traininget, ami nekem nagyon tetszett. Ezt érdemes többször is megcsinálni, annak aki először tolja, akármilyen unalmas is ötödjére, kifejezetten, hatodjára fog megragadni a controls. Szerencsére elég lazán kezdődik az első pálya, nem dob be egyből kemény stratégiázásba.

  Sok fegyver található a programban, M16, AK-47, LAW, AK-u, SZVD stb. Ami egy sajnálatos dolog, hogy pisztoly is van - semmit nem ér. Ha el is találod vele az ellenfelet, csak röhög a pofádba - ezt kicsit sajnáltam ( bár semmi szükséged nincs rá) Az ellenfél bázisából lehet lopni fegyvereket, erre sincs szükséged, mindig van megfelelő lőszermennyiség az alap cuccokban ( kivéve utolsó pálya). Két részlegen még járműben is ülhetünk.

Szót kell ejtenem a katonáink mozgásáról, picit nehézkes. Méghozzá azért, mert próbálták realisztikusra elkészíteni. Ahogy elkezdünk futni, nem egyből normál sebességen csúszunk földanyánkon, hanem felgyorsul karakterünk. Az oldalazás viszont semmit nem ér.. a guggolás/gyaloglás sem. Ezek túl lassúak lettek. Egy szembeszéllel rohanó csiga, kinek egy kiló súly van a hátán, és még a szeme is bevan kötve, gyorsabban elkerüli a lövedékeket.

Amiért nagyon tetszett a játék, hogy egy pályát többféleképpen is megoldhatsz. Kivan dolgozva, és nem teljesen lineáris, úgy mész rajta, ahogy akarsz. Sokszor kell stratégiázni tankok ellen ( rengeteget kell kiírtani). Lopakodós pálya nincs, de van rá lehetőség! Néha lehet lopakodni egy kicsit, és ha így ölünk meg valakit, "Stealth Kill Bonus"-t kapunk. Mikor először játszottam ezt a játékot, annyira benne voltam, hogy akárhányszor próbáltam egy kenyeret halkan megölni, vártam a „Stealth Kill Bonus” feliratot. De nem jött. És most búsulok.

A mentési rendszer, a Conflict sorozat egy "egyedisége" idézőjelben. Pályánként csak kétszer menthetünk, akkor amikor akarunk. Ez növeli a nehézséget, a feszültséget, de egyben idegesítő lehet - főleg azoknak akik először vágnak neki. Ez valamelyik részlegen még sok is, legtöbb esetbe sajnos kevés. Például van egy ilyen szemétsége a dolognak, hogy mind a 4 emberünkkel sétálunk egyenesen, 100 % maxon van az életerőnk, senki se dohányzik, mindenki józan, nincsenek beszívva, Kubu-t isznak, de egy tank 1 másodperc alatt, egy lövésből megöli mind a 4 katonánkat. És kezdhetjük mentéstől, vagy legelőlről. Fel se eszmélsz, olyan rövid idő alatt történik. Sajnos ez a valóságban sincs másképp..

Na, de mivan akkor ha csak egy emberünk esik el? Nincs vége. Körülbelül 2-3 perces periódusban a földön fekszik, ez idő alatt megmenthetjük életet egy medikittel. Automata célzást használ a PS2 verzió. Ez azt jelenti, hogy ha feleszmélsz egy ellenfélre, a célkereszt automatikusan ráirányul. Ez olvasásra furcsán hangzik nemde? De enélkül lehetetlen lenne bárkit is lelőni. Jó dolog ez? Igen is meg nem is. Sajnos hiába működik alapból, néha kegyetlen zavaró tud lenni. Előtted 1 tank, plusz körülötte csomó katona. Te a tankot akarod bemérni, de a célkereszt mindig csak az emberen marad, és összevissza forgolódik a kép. Ettől még én is a falra másztam...le is hánytam. De ennek gyógyítására van a zoomolás, ott te irányítod teljesen a célkeresztet. ( Viszont egy képzetlen játékos, nem eszmél fel időben erre a lehetőségre - mint ahogy eleinte én sem).

A játék átlagosan hosszú,bele lehet ölni akár 8-9 órát, én legutóbb 4 és fél óra alatt vittem végig. De most beszéljük egy picit a grafikáról: Hmm. Kifejezetten...rossz.(PS2 verzió) A környezet összképben jól néz ki de minden más közelről a karakter, a fegyver, a homok, minden gagyi. Zavar ez bennünket? NEM. Az viszont... annál inkább hogy a kapunk ajándékba némi frame rate problémát. Olykor túl zavaró. Van hogy szinte szaggat a játék. Ez a legrosszabb gondja ennek a verziónak. Elsőre úgy pofán csapja az embert... de meg lehet szokni. Mint ahogy én is. De ettől függetlenül, ez egy nagyon negatív dolog. Rosszabb mint amikor elfelejtem mi értelme van a légynek. Vagy egy ehhez rendkívül hasonló és közelálló dolognak, az életnek. Hmm. Lassan filozófiai tartalmat nyer eme bejegyzés. Az élet olyan mint a légy. Repül meg járkál. 

A játéktervezők, próbáltak valamilyen szinten realisztikus ballisztikát kidolgozni. És valóban.. úgyahogy működik. De sajnos nem teljesen reális. Néha a lövedék túl lassan mozog, és elfut előle a karakter. Nevetségesen hangzik, picit az is. A látvány ahogy megy a lövedék, és a katona elfut előle, mintha épp párnacsatázni akarnának, hátttt ezzezzezzz… na mind1, ami nem öl meg megerősít.Felszerelésünket az Inventory menüből választhatjuk, de ez játék közben megy, nem áll le. Egy aktív tűzharc közepette elég nehézkes az inventory-ban kószlálni hogy hol az Antitank, vagy az élettöltő, ehhez is kell kis gyakorlat(és egy új joystick)

Egy nagyon jó játék. Igazi klasszikus. Sok hibával.. Ajánlom mindenkinek. Viszont: Akik érzékenyek a grafikára, nem szeretik a kihívást ( a játék elég nehéz ), első halálra kikapcsolják hogy " ez szaar " , azok kerüljék. Mindenki másnak, aki szereti az ilyen lövöldéket, vagy csak unatkozik, ajánlom.

Mint az előbbi képen látható, Van Coop  mód! Persze nem a bevásárló központra gondolok ahol konzervet veszel, hanem osztottképernyős játékmód. Újabb pozitívum.

Címkék: vélemény kritika playstation kocsonya storm ps2 conflict desert

A bejegyzés trackback címe:

https://damnps2.blog.hu/api/trackback/id/tr762838812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli-A.H. 2011.08.06. 02:38:59

Ez a játék nekem PC-n van meg, bocs hogy beleszólok.

Ehhez a játékhoz nekem is sok emlékem fűződik, szó ami szó, egy naon jó játék :)
Megcsináltam Easy és Normal fokozatban, és bevallom, nem könnyű, de aki begyakorolja, annak azért márt megy valamilyen szinten.
Na meg a Multiplayer (többjátékos) mód is elég élvezetes, régebben a haverokkal sokat játszottunk rajta.
süti beállítások módosítása