Az utolsó Playstation 2-re gyártott Mortal Kombat.
PS2-es pályafutását, e sorozat 2002-ben kezdte el a Deadly Alliance nevű
játékkal, ami valljuk be - marha jól sikerült. Utána követte, a még nagyobb
mókát és kacagást begyűjtő Deception, ami kivívta magának az elismerést. Az
utolsó Mortal Kombat elég nagy kérdőjeleket tett fel koronája helyett, hisz
eléggé szokatlan viszont ígéretes opciókkal harangozták be, emellett bút s
bánat előhozva bejelentették, hogy ezzel búcsúznak előző generációnktól.
A DA-t s Deception-t halál torkának alsó szörcsögéséig megunó játékos félhet a legjobban, hisz a változtatások eléggé középszerűvé teszik a programot. A legfurcsább az egészben, hogy van akinek ezen módosítások miatt kedvence az Armageddon, valakinek sajnos csak utolsó helyre került lelki repertoárjában.
"Az ampermérőbe áztatott tojásreszelő vigye el a motkány univerzumát " mondja a Deceptionből kiégett játékos, miután neki lát az Armageddonnak. De nem feltétlenül!
Aki játszott az előző két epizóddal ( Shaolin Monksot szándékosan nem említem meg, az egy teljesen más kategória), annak már az első pillanattól kezdve ismerős lehet a koncepció: Az alap, 2002-ben legyártott működési elv szerint fut még mindig a program, ugyanaz a grafika, ugyanaz a csirkebogyó véreffekt, ugyanazok a mozdulatok.
Aki a Deceptionban perfekt volt Sub Zeroval, az itt is az lesz - hisz nem sok változtatás került az Armageddonba. Viszont.. a kis módosítások által kicsit megváltozott a játékmenet.
Ami szemkápráztató, hasnyálmirigy gondozó látványt nyújt, az az a tény, hogy
minden egyes karakter szerepet kap. Mindenki, akit eddig láttál, eddig
irányítottál választható karakter. Ennek sajnos hátránya is van, az előző
részekben látott 3 stílusú harcrendszert lecsökkentették kettőre. 62 karaktert
importáltak, így osztották el, lustaságuk halványítása céljából. A lustaság
talán nem is itt érződik, de vannak karakterek akiknek gyakorlatilag nincs
kombojuk. Olyan hanyag repertoár, 2-3 mozdulat teszi ki harcrendszerét -
kicsit szánalmas. Ami ennél is kakibb, hogy miután legyőzzük főellenfelünket, már nem
kapjuk meg a megszokott animációt, vagy képet, egész egyszerűen leírja mi
történt a szereplővel, egy "katázós" animáció leforgása alatt. Ehhez
is lusták voltak.
Pozitívumból sosem elég, és még nem is túlzottan szóltam eme fantasztikus bejegyzésben, úgyhogy meg kell említenem ami miatt talán egy fokkal izgalmasabb az 1v1 elődjeihez képest.
Ground Kombat : Meg lehet verni a földet (Külön stratégia, ha kifekszünk nem kötelező felkelni egyből, lehet szagolni a cserebogár ürüléktermését, de ha úgy gondoljuk akár meg is üthetjük ellenfelünk visszakézből, miközbe felkelünk)
Air Kombat : Meg lehet verni a levegőt, gonosszan ( A levegőbe felütve ellenfelünket elkaphatjuk egy egyszerű ugrással, és gravitáció elleni küzdelem hatására még további -teljesen új- mozdulatokkal megütlegelhetjük, vagy a körülötte cirkázó apró, de lassú biciklitárolókat)
Új Parry Mód : Egy teljesen új Parry nevű karakter kapott szerepet aki virágot
ültet ( hasonló a Deceptionban kreált "Break" mozdulathoz, itt
viszont a "hátra+ védekezés" gomb lenyomásával elháríthatjuk
támadását, így mi kerülhetünk jobb helyzetbe).
Ezeken kívül az új(vagy rég nem látott) karaktereknek sok speciális mozdulatot dolgoztak ki, de ha valaki egy karakterre koncentrál, nagyon kevésnek fogja tartani az új változtatásokat. Apropó! Fatality!
Ami talán a legnagyobb csalódás.. Nem dolgoztak ki minden karakternek külön kivégzést (nagy munka, de ez MK), hanem egy elég komolyan beharangozott, Kreate A Fatality moddal próbálták elkápráztatni a publikumot. Véleményem szerint nem rossz ez, de egész egyszerűen kevés. Hiányoltam hogy karakterenként legyen valami egyedi, PL Sub Zeroval egy egyszerűbb jeges ütés, Scorpionnal egy Spear nyakelvágás, Frosttal egy mellkibiggyentés ( szerelmes vagyok – get a life), de minden karakternek ugyanazok a kivégző mozdulatai. Természetesen sok idő, mire mindre rájövünk, hisz a repertoár széles, de sajnos eléggé monoton. 10 fajta fejezés, plusz 1-2 érdekesség, de hová tűnt a jó öreg Tanya Deception agymenés, mikor kitépi az ellenfél combcsonját és a torkába szúrja?
És most megfogjuk 1267 óta száraz bölényürülékben száradó evezőlapátunk, s elhajózunk messzi vizekre, hol pozitív energia uralkodik.
Amit hatalmas pozitívumnak kell megemlítenem iziben, azok a pályák. Talán a 3D-s Mortal Kombatok legjobb pályáit találhatjuk meg az Armageddonban. A zenék a korábbi anyaghoz hasonlóak, viszont a szintek szépek, összetettek, és végre nem ingadozik a Deathtrap minősége sem. Azt viszont nem értem, mi a halvány eresztett haláltusás csíramáléfókuszálásnak kellett átemelni a Deceptionból 4(!!!) pályát, amit Arkade módban folyamatosan bead, holott kidolgoztak egy csomó új pályát, amit viszont csak 2 playerben érhetetünk el! Mi értelme van ennek? És ha valaki egyedül játszik? Mer’ a papagájnak nincs keze?
A Deceptionban újonnan megismert teljesen önálló játékmódokkal itt is
találkozunk. Azonban most teljesen más, igencsak érdekes, kísérletező alanyokat
produkáltak nekünk. Kezdjük a legjobbal: Marút Kambet Konquest.
Egy teljesen különálló, hátulnézetes szimpla verekedős módról van szó, hasonló a Tekken5-ben látott Devil Within-hez, viszont ennek picit amatőr íze van. Átlagos grafikával rendelkezik ( az alap játék sokkal szebb), és az egész kifejezetten szórakoztató. Talán annyi gond van vele, hogy idő után rémesen monotonná válik a harcrendszer ( pedig kidolgoztak halom fegyvert, amiért könyörögni kell hogy –magától- beadja), és nincs ugrás opció, ami által sokkal változatosabbá tehették volna a Konquestet.
Ha egy komolyabb szereplővel találkozunk, a harc átvált 1v1-be ( mint ahogy a Deceptionban tette), ez valamilyen szinten megszakítja a monotonitást, de 1 óránál többet szerintem senki nem fog időzni vele egyhuzamba.
A következő kis játékmód, valakinek a szuicid saját hányásában vergődő fulladásos halált idézi elő, vannak akik viszont nevetnek eme, játéknak nevezett, versenyzős játékon minek nincsen bele. Igen. Versenyzés!
Motor Kombat! Úristen! Mióta várt erre a publikum, hogy végre Mortal
szereplőkkel Gokartozhassanak! Egy álom vált valóra.
Mi a halál ez? Ki találta ezt ki? Hogy kerül ide? Alapvetően szórakoztató kis program, de 5 pálya iszonyatosan kevés ahhoz hogy megállja a helyét, ráadásul mindent megkapsz a legelején, a motivációd arra hogy Motor Kombatozz, egyenlő azzal a ténnyel, hogy a hó berozsdál egy medencében.
Az utolsó plusz mód, sajnos ismét nem rejteget magába túl sok élményt (mivel az internetes játék megszűnt) – Kreate a Kombat vagy mi mód. Lényeg, karakterszerkesztés.
Nos… ha lehetne interneten játszani, ez lenne a fénypontja az egésznek. Akkoriban eszméletlen lehetett, hisz olyan változatosan lehet kidolgozni karakterünket, amit én még soha nem láttam. Részletesebb a Soul Calibur 3-ban látottaknál! A harcrendszer minden egyes animációját mi választhatjuk ki egy rendkívül széles listából, így elütve az időt. Speciális mozdulatokat vásárolhatunk, a külsőt változtathatjuk, biográfiát írhatunk, elnevezhetjük, még a 2 stílust is mi becézzük. Sajnos Internetes játék hiányában annyit ér ez a mód, mint margarinos dobozban a textilsaláta. Ami fogalmam nincs hogy mi akar lenni. Meg úgy ez az egész blog. Minek? Manapság kevésbé unatkozom. Tegnap ettem például szendvicset. Finom volt.
Na de törvényen belüli megengedett gondolkodásmódomat félreteszem, hogy
koptassam billentyűzetem az Armageddon névre keresztelt DVD lemezről.
Az előző két részben látott Kripta visszatér, viszont egy zsugorodott, más mintával rendelkező formában. Sokkal kevesebb dolgot vehetünk, pénznemből is csak egyfajta van, ráadásul nem titok hogy mit vásárolunk – mindent leír, így nincs meg az izgalom hogy „ vajon ez mi lesz?”. Sokkal hamarabb megszerezhető minden, talán evidens tényként rendelhető el, hogy minden egyes játékos megvásárol mindent.(Konquest módban igencsak gyűjtögetni kell, ráadásul a kriptában szereplő tárgyakat kapjuk meg- megrövidítve annak életét)
Ami viszont nem maradhat el, ami minden egyes epizódot a magas felhők közti radiátorokhoz emel felà hangulat. Ismét beletrafáltak, hangulat terén talán még a Deception-t is lealázza, a megváltozott mechanika, a rengeteg karakter összképben olyan szinten szórakoztatóvá teszi ezt a programot, hogy szerintem mindenkinek érdemes beruháznia rá. Vagy.. egyéb módon megszereznie. Pl ha sokáig csiszolunk két disznósajtot előugrik egy Mortal Kombat lemez.
A hangulat szívébe egy nagyobb tőrt szúrva, felugrik egy lény, kit személytelenségnek hívnak. Túl sok karakter, semmi kidolgozott fatality, semmi kidolgozott kisfilm, se képek, gyakorlatilag Roster helyett egy turkálót kapunk. Ez a legnagyobb fájdalma az Armageddonnak.
És a végére jöjjön egy kis agymenés, amely a nehézségi fokozatról fog szólni.
A játékot az elejétől fogva Normalon kezdtem, nem is változtattam rajta.
Először nagyon könnyű, később elnehezedik, a végére lehetségessé válik a
toporzékolás, esetleges szájhabzás is. Sajnos egy hatalmas baromságot követtek
el Ed Boon-ék…
Az előző részek is nehezek voltak.. Ugyanúgy csalt, szintetikusan rád ütött amikor lenyomtad a gombot, ez sajnos itt is jelen van. Viszont.. belehánytak egy „késleltetési” módot. A DA-ban is megvolt már ez, kicsit lassan reagáltak a gombok,a védekezés szigorúan az ütés animációjának leforgása után jött be. Itt viszont Katasztrófa! Itt minden egyes ilyen hülyeség kétszer annyi időbe telik mint máskor! Rendben van. Fogjuk arra hogy elfáradtak. De a gépre miért nem érvényes ez a szabály? Akkor és úgy védekezik, amikor akar – annyi speciális mozdulatot visz be – amennyit akar, te pedig csak vörös szemmel a TV előtt ülve ökölbe szorított kézzel fükkedsz a fotelbe.
Aki halálra unta a Deceptiont, először próbálja ki valahol. Egyébként kötelező darab.