Újabb régi vélemény az archívumból, legalább 2 ember elolvasta.
Sok bélforgató, szívkitépő erőszakos játék után rámjött a gurulhatnék, Carbonra esett a választás, mivel Underground 1-2-t nem találtam sehol, a Most Wanted valamiért taszított, az Undercover pedig drága, így egyenes út állt előttem. Nem kellett csalódnom, a Need for Speed Carbon, a hibái ellenére is - egy nagyon jó játék.
A grafika vegyes érzést válthat ki az emberből. Egyszerre szeretnénk lufit pukkasztani Rancor álkapoccsal, de a másik baljós törvénnyel teli hatalom átveszi a képet tőlünk. Szép, de valamiért mégis csúnyácska. RGB kábellel, 16:4 -es felbontásban játszottam, így evidens hogy javult a kép, de erre a manőverre nincs mindenkinek lehetősége. Az effektek magával ragadóak, az autó játék közben talán picit kidolgozatlannak tűnhet, és maga a város is enyhén alacsony textúrákkal tarkított, de nincs semmi probléma, a célnak tökéletesen megfelel. Csúnyának mondani túlzás, de nem is kifejezetten szép. Nitrózás közben alig mosódik a kép, ez hiányérzetet válthat ki egyes emberekből, érdemes vöröshagymával bekenni szemünk könnyezés céljából. Megfelelő, semmilyen grafikai affér nem zavart.
A program mechanizmusa erősen hasonlít elődjéhez, a Most Wanted-hez. Persze másolatról szó nincs, változtattak az előző rész opcióján. Az autók irányításával kapcsolatban, úgy éreztem újrakonfigurálták. 3 kaszt kapott szerepet: Izom, Tuning, és Egzotikum. Mind a háromnak más tulajdonságai vannak. Az Egzotikum gyors, de picit lassan gyorsul, és egyes példányukat közülük rémálom irányítani. A Tuning, átlagosan gyorsul, picit lassabb, viszont élvezet kormányozni. Az Izom autók átlagosan gyorsak, eszméletlenül gyorsulnak, és számomra irányíthatatlanok, mintha jégen csúszó kalimpáló nevető babkonzerveket kontrollálnék.
A rendőrök ebben a részben is nyomunkban vannak, viszont eléggé visszafogták magukat. Az egész játék során kb 10-13 szor kezdtek el kergetni, hiába vannak rendőrök, a játék már nem erre van kihegyezve, úgy hogy aki a rendőrösdi miatt akarja játszani a Carbon-t, inkább maradjon a MW-nél(gatyát felkötve). Ez azonban nem feltétlenül negatív dolog. A Most Wantedben sokat kellett a rendőrökkel játszadozni, és ha ebben is ezt kellene tenni, már túlságosan hasonlítania elődjére ( és más dolog hogy én gyűlöltem ). Ahhoz hogy sokat kergetőzzünk, nekünk kell keresni a bajt, és ez nem feltétlenül izgalmas. Leginkább a program vége fele lépnek a pedálra, de ekkor is csak megsimogatják a műanyagládákat.
Lehet hogy kevesebb kopó van, de mondhatni "forradalmian" új játékmódot kapunk. Én legalábbis máshol nem láttam, ha akad ilyen 2006 előtt, mint amiről most teszek említést, akkor bocsánat, de nem ismerem, ez lesz hatalmas vétkem.
Csapatjáték. Egy Need for Speedben. Stratégiázás. Egyes versenyeken csapattársunkkal indulunk, segítjük egymást. 3 féle segítőnk van:
Blokkoló, aki hátulról fedez minket, és rádión tájékoztat, hogy merről jön az ellenfél. És még rá is uszíthatjuk vetélytársainkra, így kipörgeti őket, megdobálja vadrezervátumból hozott földdel.
Szélfogó: A szelet foghatjuk meg vele pontosan. Aki előttünk gyorsul, mögé kell gurulnunk. Ezáltal gyorsabbak leszünk, mivel a társunk felfogja a szelet, így ránk nem gyakorol hatást.
Útkereső: A pályán lévő rövidítéseket keresi meg nekünk, csak követnünk kell.
Ha csapattárs nyer, ugyanúgy megkapjuk a pénzt és a cuccot, amit a versenyért ajánlanak, így teljes a közös munka érzése. Ami ebben az egészben a legszebb, a hangulat. Bajtársaink, rádión kommunikálnak velünk, ami feldobja az egészet, ráadásul élnek, nemcsak egy programozott vacak az egész. Gyakran hibáznak, bocsánatot kérnek, röhögnek az ellenfelen. Nélkülük nem tudtam volna megcsinálni a játékot.
Mint Need for Speed, a tuning ismét nagy szerepet kap. Nem fogom részletezni, szerintem evidens, hisz minden Need for Speedben (Und. óta) nagyon részletes ez az opció. Fáj a csuklóm.
Nagy újdonság az autosculpt fül, mivel csak autosculpt hanghatásokat hallhatunk, de elég furcsán kinéző cimpával rendelkezik. Kedvünkre alakítjuk autónk külsejét ( Spoiler mérete, magassága, légterelő mérete, magassága, stb)
A hangok is rendben vannak, az autók kellően morognak, egyensúlyban van, semmi probléma nincs vele, a ying yang-ot tökéletesen elsajátítva reszeli a betyárokat.
A zenéket eltudom képzelni egy akciófilmben. (viszont az előző részekben megszokott populárisabb vonalat nem folytatja)
Nagy térképet járhatunk be, az előző két részben tapasztalt free roam itt is szerepet kap. Bár a versenyekre és különböző helyekre elugorhatunk két gombnyomásra, ha kedvünk tartja el is autókázhatunk ( így pl nagyobb esély van üldözésre)
Különböző bandák uralják a várost, és nekünk kell elfoglalnunk a kerületeket. Olykor-olykor visszapróbálják szerezni, ezek közvetlen versenyek, ha nem fogadjuk el, automatikusan visszakapják a területüket.
A szokásos játékmódokat megkapjuk, de természetesen vannak újak is, például a Kanyon versenyek. Viszont a módok variációja, nincs egyensúlyban. Sok Trafipax verseny mellett, alig kapunk időmérőt, sok Sprint mellett alig kapunk Driftet. Ja! És mellesleg...Drift....K*rva nehéz. Eleinte nem hittem a szememnek, keserves irányítani. A játék legelején kellene csúszni 130 000 pontot. Na húzzon innen. 15 ezret is alig tudtam összekaparni. Utána már belejöttem, de attól még megízleled a sátán izzadtságának égő szenvedéssel teli örök haláltusájában ázó kínkeserves fájdalmát.
A karrier elég rövid lett. Kb 10 óra alatt végigvittem, ez elég kevés egy autós játékhoz képest. A végén úgy éreztem, még vinni akarom tovább. Erre van lehetőség, mivel pontkártyákat kell gyűjtögetni, ami plusz cuccokat ad nekünk. Hiába van lehetőség, a motiváció ekkor már halott, inkább hagytam.
Az előző epizódban szagolt kihívássorozat is szerepet kap, úgyhogy van még tennivaló a karrier után... ha akarod. Sajnos nem sok érdekeset kapunk ezen dolgok teljesítése által, így ennek végigjátszása is várat magára még legalább százhuszonkettő évig.
Erős negatívumként tudom felhozni azt, hogy csal a játék. Elég erősen. Az ellenfél autója mindig előttünk van, bármilyen atomverdával is megyünk versenybe. Gyakran éles kanyarok előtt le se fékez, csak beveszi mint a hülye, és még csak ki sem pördül, neki sem megy semminek. A rendőrautókat is láttam egy helyben forogni, szóval kicsit unfernek éreztem az egészet. (Most Wanted feeling. Ugyanazok a csalások, csak itt visszafogottabbak, és ugye nem vagyunk egyedül.) Alapból nehéz, és erre jön rá lepkefosszerű (a cenzúra itt azért marad el, mert a lepke szép, lehet a f*sa is-> érdemes ezen elgondolkodni) ingovány masszája, mivel próbál gyűlöletet facsarni a szemembe.
Amit furcsálltam a programban az az, hogy rengeteg autó van, de mégsem tudjuk kihasználni őket. Ez a legrosszabb pontja a Carbonnak. Még 67 % on is olyan kényszerautóval mentem, aminek a márkáját sem tudtam. Egyszerűen nincs pénz másikat venni, és felhúzni. Ráadásul csomó kocsi sz*rt nem ér, hiába gyűjtesz valamire, feltuningolod, és nagy valószínű nem felel meg az elvárásnak - leköröznek.. A 3.-as szintű gyors kocsikat a játék LEGVÉGÉN kapjuk meg, így 6-7 versenyt lehet velük repeszteni...és ez nagyon kevés. Amikor beindulna a gyors versenyzés brutál autókkal, végetér a játék. Marad a Free Roam, a kártyák gyűjtögetése, a molylepke szárny könnyezése..
Szomorú.
Igen.
Nagyon.
Mő.
Medve.
Bronz.
Hőszabályzó.