Conflict Desert Storm II. Korábban féltem ettől a játéktól...
Méghozzá azért mert iszonyat nehéz volt PC-n. Az első pályát se tudtam megcsinálni.. De PS2 által minden lehetségessé válik. Rágóval olvasni például nagyon jó móka.
Bevallom őszintén nem szeretném részletezni milyen a játék, azt a Conflict: Desert Storm első véleménykifejtő bejegyzésképződményében megírtam, a játék nem sokat változott az első rész óta. Ha valaki esetleg (pont itt) a 2. iránt érdeklődik, olvassa el a natúr Conflict Desert Storm leírását is, több információt kap a tisztelt olvasó. Eme publikációban inkább a két rész közti különbségre szeretnék kitérni, mert a Back To Baghdad, olyan mintha csak plusz dolgokat adtak volna a eredetihez. Azaz ügen. Csak plusz dolgokat adtak. Technikailag jobb játék lett mint elődje. Ha ránézünk az első és a második részre egy videóban, alig lehet észrevenni a különséget, legalábbis azoknak akik nem játszottak vele. Íme a különbségteringettefaszekér:
Grafika: Jobb lett. Nem lett eget rengető, nem lett fantasztikus, de sokkal jobban néz ki, mint az első rész. A környezet PS2-n a felbontás miatt recés, de alapvetően gyógyulás jele tapasztalható. A karaktereken látszik inkább, az első részben egy összefolyt kartondarabból álltak az arcok, a Back to Baghdad-ban a katonának már van szeme.
Animációk: Talán erre rakták a legnagyobb hangsúlyt: Nagyon sok új animációt tettek a játékba. Az első rész nehézkes mozgását kijavították, sokkal élvezetesebb irányítani a karaktert. Fekvés közben, oldalra lehet gurulni végre, sokszor használtam ezt az opciót. Plusz, ha járműbe szállunk, már nemcsak beleteleportálunk mint elődjébe, hanem rendes kidolgozott animáció által kerülünk be harckocsinkba.
Fegyverek: Kapunk pár új fegyvert a játék során, igaz nem sokat. Ebből az egyik legfontosabb a phosphorus gránát. A hangsúly nem is az új fegyvereken van, inkább azon, hogy a korábban látott fegyvereket használni is kell.
Játék stílus: Az egyik fontos dolog, hogy a 2. rész szerintem sokkal lineárisabb mint elődje. Az első részben, többféleképpen meglehet csinálni a dolgokat. Ez itt is jelen van, de mégis jóval egyenesebb utat kapunk a célunk felé. Viszont! Itt nagyobb szerepet kap a lopakodás. Itt sem kötelező, de sokkal több lehetőségünk van rá, 1 pálya direkt erre lett kidolgozva ( ha sikerül, szinte csak a pálya végén kell lövöldözni). Egyébként jelenleg kétszer vittem végig a programot, egyszer sem sikerült végig csinálnom így… a macska rúgja meg.
Zene/Kisfilmek: Új zenéket is kapott a sorozat, és nem is rosszakat. Hangulatos aláfestések mennek végig a játékon. És végre kapunk, kidolgozott kisfilmeket, amik nekem nagyon tetszettek. Sajnos csak 4 darab van belőlük ha jól emlékszem. Igaz ezek nem nagy elvárások, ráadásul nem is nagy dolgok, de azért mégis csak jobb mintha tormába kellene mártani szemgolyónk eme univerzumban.
Apró változtatások: Az inventory-nak korlátja van(teteje és alja), a harcikocsinkat meglehet javítani rendesen, több kommunikáció a karakterek között, kevésbé forgolódó célkereszt ( maga a célkereszt is új ), a lőszer mostmár nem tárra, hanem lőszer darab/mennyiségre van állítva, kevesebb kecske a pályán, nem emlékszem parasztgazdákra.
Technikailag egy jobb játék lett mint a Desert Storm 1. Hangulatilag pedig...szinte ugyanaz - az első részt jellemzi. Picit intenzívebb, jobb lehet. Amit az első részben elrontottak, azt itt kijavították. De természetesen ez sem problémamentes. Az előző részben tapasztalt forgolódó irányzékszerkezet itt is jelen van, ezt nem túlzottan lehet kiküszöbölni. Ráadásul az ellenfél ugyanolyan könnyedén elsétál a lövedék elől, mint az 1 évvel korábbi testvérében megtette, úgy látszik tallérokat poroltak sprével örömteli. És még pluszba, hogy rövidebb mint az első rész. 10 pálya.
Ajánlom mindenkinek, aki szerette az első részt, és aki szereti az eféle játékokat.