Emmegmio...

Hello! Az oldal, voltaképpen unalomból jött létre. A blog célja PS2 játékok furcsa módszerekkel való bemutatása volt, de mostantól emelett új bejegyzések is szerepet kapnak. Ugyanolyan borzalmas lesz mint azelőtt, sőt! Túlszárnyalja azt. A hatalmas nézettség miatt csinálom, tegnap legalább 1 látogató fennt volt. Rekordot döntött a honlap! Ha bárkinek bármilyen kérdése van " Pl hogy Minek??" , nyugodtan tegye fel. Vagy le.

Legacy of Kain - Soul Reaver 2 Vélemény

2011.04.27. 09:15 | LifeisKillingme | Szólj hozzá!

Raziel. Redeemer, and Destroyer.  Minden idők leghangulatosabb játéksorozata kérem. No! És ezzel egy cseppet sem túlzok. Olyan szintű kalandba vág az illető, aki elkezdi a Soul Reaver 2-t, mintha egy új életet nyerne egészen 10-15 óráig, majd visszatérne a régi kerékvágásba. Igaz hogy a játék régi, ma már talán senki nem keresi, hisz ott a hatvanadik ugyanolyan Call of Duty, meg az erre az alapra hajazó FPS-ek ( félreértés ne essék, jók ezek a mai játékok, de itt most a Soul Reaver 2-ről van szó, ami számomra legyőz minden mai modern képremegős homályos, futkározós irányzékos csúcsfps-t -> igaz csak nehezen). Korához képest, teljesen hű mindenhez, a játék 2001-ben jelent meg. Elődje, az első rész, - > meg kellett említenem hogy az első, hisz a második rész előtti epizód elnevezésében fennáll a veszély hogy egészen véletlenül, Soul Reaver 1.tekegolyó, a furcsán anorexiásnak kinéző kék, maszkos, karddal és különböző tárgyakkal rendelkező szörnyeket tűzbe dobáló kockákat tologató emberen. Szóval… 1999 ben jelent meg PSX-re. Ami igazából nem is fontos..

Az első randim a játékkal, valamikor 6-7 évvel ezelőtt történt… fsjfékjl ( ez az a szkreccs beakadás hang akarna lenni ). Nem! Az a sorozat záró epizódja, a Defiance volt! Nagyon érdekes.  Azután tettem kísérletet az SR2-vel PC-n. Gömb alakú apró, gyógynövényszerű rozsdamentes acéldarabokat képeztem a WC-ben tőle. Borzalmas volt.

Mivel a Defiance-nak hatalmas rajongója vagyok, így meg kellett szereznem az előzményt, nem is oly rég. PS2-n, egyszerűen zseniális.

Soha nem szoktam, de itt végképp nem szeretnék írni a játék történetéről. Mivel a program olyannyira sztori orientált, hogy órákig írhatnám, részletezhetném filozófiáját, cselekményét, mellékszálakat. Iszonyat elágazó, bonyolult, és ami a legfontosabb – nagyon érdekes vámpírok, démonok, középkori történet. Persze nem a mai időkben feltört csillogó romantikus nyál vámpírokról van szó. Két anti hősről, akik saját magukért cselekednek de… áhh most nem megyek bele. Aki megveszi eredetiben, 6 oldalon keresztül olvashatja kézikönyvben leírt, elágazó történetet. És az csak apró részletezése az előzménynek.

Mikor először kezdjük a játékot olyan, mintha egy filmet néznék. Kisfilmmel kezd -> amit nem lehet elnyomni. Másodjára se. És nincs alatta felirat!! Ez a legzavaróbb az egészben. Kb 10 perces videó után, apróbb harcok, és kisebb mászkálás után, újabb 10 perces klip vár bennünket. Ezeknek sokan nem örültek, hisz a program elején, több videót látunk, mint amennyit irányítjuk főhősünket, Razielt. A programra jellemző a sok párbeszéd, ezek által lesz érdekes az egész. Amit ehhez hozzá kell fűznöm, hogy a szinkron, mindent lealáz amit valaha hallottam. Ilyen szintű profi szinkronszínészeket, életembe nem láttam.

 „ A kutya fáját már! A kutya fája nagyon gonosz mert elakar lopni minden egyes szőlő magot a földről, sáltekervények zúzzák szét a riporter által szagolt könyvegyveleget hájas szövődményben” – mondja a játékos haraggal, mikor először elkezd harcolni. Ugyanis, nehéz megszokni az irányítást. Összevissza fogunk vergődni, csapkodni, szarvast hamutálazni, idő kell ahhoz, mire tökéletesen behamutálazunk egy szarvast. A harccal kapcsolatban még felhozható negatívumként, hogy idővel monotonná válik. Nem dolgoztak ki nekünk sok mozdulatot a szerkesztők, de egyébként kifejezetten élvezetes csatákban fogunk részt venni.

Miután kihevertük/vagy nem is zavart minket a sok kisfilm, ráeszmélünk, hogy 2001-hez képest mennyire szép a grafika. Először a vízeséshez érve vettem észre, hogy ez akkoriban csúcsgrafika lehetett, eszméletlen látványvilágot kreáltak nekünk. És nem csak a szépség terén. Az egész látvány, egyszerűen elragadó. A kastély, az épületek, a falu, teljesen beszív magába, rengeteg festménnyel találkozunk, sokszor elkezdtem nézelődni az adott szinten. Ezáltal még jobban meg lett alapozva a hangulat, amiben ez a sorozat verhetetlen! Lehet ha hatan támadnak rá bottal megverik, de egyébként.. abszolút legyőzhetetlen.

Hmm és még mi a körítés lássuk csak lássuk csak.. tökéletes szinkron? Igen! És mit kapunk még, ami kifogásolhatatlan? Fejben megmaradó, hibátlan háttérzenéket. Számomra nagyon fontos a játék alatt elhangzó melódia, hisz ez is a játék része, olykor egy átlagosabb játékot fel tud dobni egy különleges dallam ( PL Cold Winter ). Újabb 10 pont a 10-ből, bár nem is pontozok, szóval egyen meg a fene csírájának kolbász sirálytokája.

 Gyulai májas.

 Amit nem szerettem a Soul Reaver 2-ben, az a mentés rendszer. Túl ritkán kapunk mentést, leginkább ellenőrző pontokból áll. Ezzel annyira nincs is baj, hisz több órára magába szív a játék, és nagyon észre se vesszük, de volt olyan hogy el kellett mennem a szomszédba falat kapálni erőssen, és ezáltal ki kellett kapcsolnom a gépet. Legalább 30 perc játékot vesztettem, nagyon mérges voltam. A teringettét! 

 Ami csalogató tényként áll a Legacy of Kain : Soul Reaver 2 nevű játék mellett, hogy bármikor átválthatunk Spektrális világba. Azaz… a halottak világába, szellemvilágba. Ezt sűrűn kell használni, sokszor változik meg a földi világ fizikai formája szellemként, megsegítve továbbjutásunkat.

És ami miatt büszkén tartom fel a fika pénzért vett eredeti lemezt a nap felé, hogy életem legjobb Puzzle feladatait tartalmazza. Komplikáltak, elgondolkodtatóak, nyáladzva folysz tőlük a székben, de megoldhatóak, és kifejezetten élvezetesek.

 Na már csak azért is, írok egy kis negatív tapasztalat, ne legyen már annyira fényezve ez a program.. Itt –ott bugos… belefükkedek a falba, átütök az ellenfél fején lévő szőrcsomón, eltűnik a szellemkardunk, és a levegővel vágjuk félbe puskával rendelkező ellenfeleinket.

Van egy pont, ahol akiket nem szívott magába a játékmenet, 100 % hogy abba fogják hagyni. Hisz egyik pillanatról a másikra, olyan szinten nehéz lesz, kb két ütésre megszűnik fizikai létünk, ekkor a szellemvilágba kerülünk, ha itt halálozunk el akkor lesz vége hősi harcunknak. Engem nem tántorított, kicsit ordibáltam de nem volt semmi gond.

A korábban említett kisfilmekre, nagyon figyelni kell. Hisz a Soul Reaver 2, nem ismeri azt a szót hogy lineáris. Nagyon mászkálós, régen PC-n soha nem találtam meg az utat. Noha PS2-n máshogy alakult, ettől függetlenül igen sokat fog bolyongani a programmal játszó humanoid egyén. De mikor véreres szemmel megtalálod az utat, elindulsz a fény ösvényén. Senki ne gondolkodjon a sötét oldalon. ( Egy hasonló témát feldolgozó, fantasztikus magyar filmet ITT nézhettek meg. Fogalmam nincs hogy kerül ez ide. ) 

 Örömmel jelentem, egyik legjobb vételem a Legacy of Kain sorozat. Eszméletlen hangulatos, izgalmas, a történet magával ragad, szerintem nagyon sokan úgy gondolnak erre az ereklyére, mint én.

Ezen meg meghaltam. 

 

Címkék: vélemény kritika soul 2 playstation of ps2 reaver legacy kain

A bejegyzés trackback címe:

https://damnps2.blog.hu/api/trackback/id/tr572858618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása