Emmegmio...

Hello! Az oldal, voltaképpen unalomból jött létre. A blog célja PS2 játékok furcsa módszerekkel való bemutatása volt, de mostantól emelett új bejegyzések is szerepet kapnak. Ugyanolyan borzalmas lesz mint azelőtt, sőt! Túlszárnyalja azt. A hatalmas nézettség miatt csinálom, tegnap legalább 1 látogató fennt volt. Rekordot döntött a honlap! Ha bárkinek bármilyen kérdése van " Pl hogy Minek??" , nyugodtan tegye fel. Vagy le.

Conflict Global Storm Vélemény

2011.04.21. 08:48 | LifeisKillingme | 3 komment

Az előző generáció utolsó része, lássuk mivel zárták le eme sorozat PS2-vel való kapcsolatát.  

 

Noha ezután még megjelent egy Conflict: Denied Ops nevű csoda, a Global Stormot nevezhetjük a sorozat záró epizódjának. Ugyanis az előbb említett produktum teljesen eltér a megszokottól, valójában nem is a széria tagjának szánták, de mivel semmi érdeklődés nem mutatkozott iránta ( ráadásul gagyi volt ), elnevezték Conflictnak, és összefűzték picit a szálakat. A Denied Ops megjelenése óta, a sorozat halott. R.I.P.

Legalább 1 könnycseppet ejtettem a korábban olvasott hír hallatán, de legalább van egy 4. rész, ami technikailag mindent felülmúl! Teljesen újrakezdték, újracsinálták, a Global Storm minden porcikája újra lett kreálva. Természetesen a séma ugyanaz, 4 ember, taktikai játékmenet, és a kihagyhatatlan random ellenfelek, és kisujjtördelés satuban. A frusztráció megmaradt, na de legyünk picit optimistább életszemléletű egyének, és kezdjük azzal, ami miatt szerethető.

A grafika ismét szebb lett egy fokkal, az erdős pályák lettek a legjobbak -> nekem nagyon tetszett a látvány, egyszer egy jetpackel repülő tehenet is láttam a magasban. A karaktereknek most már nem csak szemük van, kivehető tökéletesen az arcszerkezetük(na jó, ez már a Vietnámban is rendben volt). A fegyverek szépek, az effektek normálisak, minden megfelelő egy Playstation 2 előtt ülő földlakónak.

A hangokban történt némi változás, a katonák kommunikálnak harc közben mint azelőtt, viszont kivették a háttérzenéket. Nodeminek? A menüben is csak egy rendkívül minimalisztikus prüttyögő techno zene hallható, de.. minek? Röviden: A játék sokkal reálisabb játékmenetet kínál mint az előző részek, ezáltal kiszedték a muzsikát. Egyáltalán nem zavaró, nekem a 4. vagy 5. pályán esett le, hogy nincs semmiféle melódia ( Poén: Menüben háttérzene hangerőcsúszka – minek?).

A játékmenet is nagyot változott, sokkal több taktikus elemet használhatunk, ezzel csak az a baj, hogy a csata olyannyira intenzív, hogy nincs rá időnk. Szereplőink sokkal jobban sebződnek, az élettöltés időigényes ( ha valaki elesik a harcban), kivették az automata célzást(!). Az ellenfelek mesterséges intelligenciája végre felér egy margarinon csúszkáló tevéével, fedezékbe vonulnak, segítséget hívnak -> utálom őket. Szóval a játék alapvetően nehezebb lett, viszont enyhítettek rajta, pályánként 5 mentés áll rendelkezésünkre. Újabb parancsok, újabb animációk, Nightvision ( ami ér is valamit,  mert az előző részekben feketéből zöld lett és kész) hőérzékelő, rengeteg új cuccot kapunk, nem beszélve a teljesen új fegyverekről. A pisztoly végre ér valamit!

A pályákban szerettem, hogy több megoldást használhatunk ( mint a Desert Storm 1 ben), ha lerobban a kocsink, sebaj! Nyolcvan újratöltés után észrevesszük, hogy van egy kis barlang oldalt, és elkerülhetjük a tankoktól és katonáktól izzó lineáris utat. Alapvetően izgalmasabb, pörgősebb, sokkal modernebb lett a Global Storm, szebb grafikával, mesterséges intelligenciával ( nem feltétlenül okos ), hosszú kampánnyal, átvezető videókkal.

És amit eddig nem említettem meg: A Desert Storm szereplőivel játszunk! Utána pedig csiramálé papír zsebkendő, kriksz kraksz és városok, szenthabakukk járőr segítségével porban távirányító keskeny csuklószorító övezet. ( Ezzel azt akarom mondani, hogy nem cseszek ki veletek).

Szóval mindenkinek ajánlom, még azoknak is akik nem játszottak az előző részekkel, mert profi játékmenetet kapunk, profi hangulattal, izgalmas helyszínekkel, mik feltűnően változatosak.

No de várjunk csak… ennyi lenne? dehogyis. A Glabú Sztormnak van egy igencsak negatív oldala. Random ellenfelek… randomabbak mint valaha. Hátad mögé, melléd, rád. alád, eléd, mindenhova teleportálnak, SZEMED LÁTTÁRA, odakerül, és első dolguk, egy tár kiosztása fejenként. Ez később olyan szinten elfajul, hogy lehetetlenné tesz bármiféle élvezetet a játékban, az utolsó 4-5 helyszínt toporzékolva vittem. Az utolsó előtti rész a csúcspont, a Conflict széria legnehezebb sz*rdarabja. Át kellett hívnom egy haveromat, hogy jelenlétével ne húzzam fel magam annyira amennyire, legalább 50 cigarettát betöltött míg én ezzel a vacakkal szenvedtem ( Fontos információ -> én nem cigarettázom. ).

Csak képzeljétek el: Egy hatalmas rész, tele ellenféllel, el kell jutnod A pontból B pontba. Hiába lősz le valakit, addig jönnek folyamatosan, amíg át nem szaladsz rajtuk. Akár hónapokig lövöldözhetsz, mindig reinkarnálódnak. A program végén, szinte csak ilyenek vannak.

 Tudni kell rólam, hogy gyűlölöm ha valami időre megy. A Global Storm egyszer olyan feszületnek tett ki, hogy 8 perctől kezdett visszaszámlálni(bocsi, kétszer). Paranoiámat legyőzve megcsináltam a részt, de újabb félelemként gyakran felriadok eme eseményre éjszakánként.

Amit nagyon utáltam, hogy tele van embermegmentős küldetéssel. Nem elég hogy 4 katonára kell figyelni, még egy hülye mesterséges intelligenciával ellátott túszt is toszogatni kell, mennyémáelőre, erre rájön az hogy mögé teleportálnak, és fél másodperc alatt távozik az élők sorából. Igaz hogy újra lehet éleszteni, de minden élettöltő erre megy el, nekünk meg semmi nem marad.

Borzalmasan idegesítő dolgai ellenére, szerintem méltósággal búcsúzott e sorozat Playstation 2 konzol barátjától, rendkívül fejlett program elődjeihez képest. A játékmenetet megrongálja a túlzott nehézség, de mindenki képes lesz végigvinni( na jó. nem. ), majd felállva tapsolni, elismerően bólógatni, és azt mondani : Ez egy nagyon jó Conflict… szatyor.

Címkék: vélemény kritika 2 playstation global storm ps2 conflict

A bejegyzés trackback címe:

https://damnps2.blog.hu/api/trackback/id/tr862844246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli-A.H. 2011.08.06. 02:00:57

Nekem ez a játék PC-n van meg, bocs hogy beleszólok.

Én ezt a játékot végigvittem (easyban), és bevallom, hogy tényleg eléggé nehéz.
Majd elkezdtem Normal fokozaton is, elég jól eljutottam, az uccsó misszióig, de az utolsó pályát egyszerűen nemtudtam sehogy sem megcsinálni :( hiába minden küzdelem, az ellenségek soha nem fogynak el, de viszont az életerő utánpótlás hamar elvész.....

Zoli-A.H. 2011.08.06. 10:31:50

Na tegnap vettem a fáradságot, egész éjjel a játékra koncentrálva, feszültség oldásképpen 1-2 kör futás az udvaron, 3tábla csoki után sikerült ma végigvinnem ezt a szörnyű missziót.
Rájöttem, hogy a célzó módot kell alkalmazni, és bár sokat nemis, de valamit elértem vele (a társaim nem lőttek 1m-rel mellé, meg nem fogtak kezet az előttük sétáló ellenséggel) :)
szval sikerült, a végén már mindent leszartam, egyenesen futottam a rakéta központba.

Csak multiplayer-ezni nem tudok, mert nem enged be mások szerverébe, valami oknál fogva..

LifeisKillingme 2011.08.12. 08:10:56

Gratulálok! Én is 3 doboz nyugtató melett vittem az utolsó (...3-4 missziót), de ez az epizód a legnehezebb. Nem kell bocsánatot kérni a kommentért, azért van, igaz már rég jártam itt :D
süti beállítások módosítása