Mindenki tud angolul? Nem? Akkor fordítok: "You can kill ten of my men for every one i kill of yours, but even at those odds, you will lose and i will win."
Ez magyarul annyit tesz hogy: "Tegnap elmentem a sikátorba mert elszakadt a sapkám, de miután nem találtam újat, bölényekkel bírkózva felhők felett közösen megbeszéltük hogy ollóval belevágunk a Tiszába, mert az olyan humoros"
A Conflict Vietnam 2004-ben jelent meg, a sorozat 3. része. Témájába nem szeretnék belemenni, hiszen a címében is benne van, hogy a vietnámi háborúról van szó. A sorozat évente adta ki a részeit, az első két rész ( Desert Sztaurm 1-2) szerintem zseniális, de nem volt sok különbség a kettő között, mint ahogy azt korábban említettem. Viszont a Conflict Vietnam elég sok újítást hozott az előző részekhez képest.
A séma ugyanaz, 4 embert irányíthatunk, ugyanazokkal a parancsokkal, hasonló grafikával mint a Desert Storm 2-é ( Teljesen normális grafika, problémám nem volt vele) Az Inventory rendszer is a megszokott - és mégis - nagyon más az egész! Mintha ráfújnánk tejszínhabot egy disznó hátára, de valahogy mégis ugyanaz a disznó marad, mégis más.
Most már nem vehetünk fel annyi fegyvert amennyit akarunk (1 emberrel), csupán két két kézzel használatos, és egy maroklőfegyver lehet nálunk. Ez nehezebbé, és egyben izgalmasabbá teszi a játékot, mivel sok olyan pálya van, ahol nem kapunk utánpótlást, és ezért keresgélnünk kell az ellenfél arzenáljában. A karakterfejlesztés elérte eddigi csúcspontját, már nem magától fejlődik a karakter, hanem pontokat kapunk egy adott misszió teljesítése után, és mi húzzuk tovább, csillagokat adva karakterünknek. Persze nem egy egész meridiánra gondolok, leginkább az arany színű érdeméremre célzom.
A játékmenet ismét változott.. Az első szembetűnő dolog, hogy baromira nehéz lett! Sokkal nehezebb mint az előző kettő. Az ordibálás veszélyeire nem figyelmeztettek a kézikönyvben.. Eszméletlen intenzív. Mindenfelől jön az ellenfél, a látvány, a karakterek vulgáris megjegyzései, az akkori zenék eszméletlen vietnámi hangulatot adnak. Viszont sajnos, néha túl nehéz.. Biztos tudjátok milyen az, amikor annyira nehéz az adott szituáció, hogy nem tudsz ellene mit tenni csak a szerencsén múlik minden - ilyennel tele van a játék. Már cipőkanállal próbáltam fenyegetni, akkor sem lett könnyebb..mindent megpróbáltam. Sokszor igazságtalan, és elképesztően idegesítő tud lenni, nem egyszer adtam fel az egészet, és hagytam a p*csába(!!-> nálam ez nagyon végső eset). A karaktereink jobban sebződnek az előző részekhez képest, és még az élettöltés is kapott egy 2 másodperces animációt, de ez idő alatt 3 szor is megölhetnek. Reálisabb, ezáltal nehezebb.
Amit első végigjátszásra nem, de másodikra észrevettem, hogy szakadnak a végtagok. Fogalmam nincs hogy kerülte el a figyelmem, talán azért mert kevés gránátot használtam, mindenesetre ez egy pozitív vizuális megoldásként írható be, eme véleménymegosztó memoár bejegyzés produktumban.
A pályák dzsungelhez képest elég lineárisak, és több "variáció" sincs. Aki játszott az előző részekkel az tudja, hogy állandóan tankokat kellett semlegesíteni, ez adta meg a játék nehéz részét. Nos, ebben az epizódban alig találkozunk tankkal. 1 el randizunk az elején, majd a játék végén jönnek ránk dögivel. Sokkal erősebbek ezek a tankok mint a Desert Stormban, csak óvatosan velük. Tankok helyett viszont kapunk hírhedt "VC csapdákat". Bomba...Tüskés faizé ami belédáll ha belemész.. Nagyon sűrűn kerülgetni kell ezeket,illetve hatástalanítani, nehezebbé teszi a programot főleg akkor ha közben 6 felől 50-en lőnek rád. Természetesen milyen lenne jármű nélkül a Conflict sorozat ( ugyanolyan), de nem szenved belőle hiányt. Tank, harckocsi, még rongált biciklit is láttam.
Ami nekem nagyon tetszett, hogy most már minden pálya előtt kapunk kisfilmet, és furán hangzik de itt 1 játék alatt jobban meg lehet ismerni a szereplőket, mint a Desert Storm 1-2-ben összesen. Mind a 4 karakterünk más személyiséggel bír, kifejezetten élvezetesek az átvezető videók - legjobb a sorozatban.
Nehezen, de a játék egy negatívumának tudom felhozni azt, hogy unfair. Mint ahogy korábban említettem, néha nem tudsz mit tenni az ellenfél ellen. Mész a jungelben, és lelőnek RPG-vel. Kész kezd elölről. És ezt azon paraj módon teszi, hogy a hátad mögé be teleportál 10 vietnámi ember, és hátba lőnek. Teljesen random! A pályák nehezebbek, és ugyanúgy két mentésed van, ami siralmasan kevés bizonyos részlegeken. Van hogy robbantgat az ellenfél, és persze hogy pont téged találnak el, kezdheted elölről ( stratégiázni ilyen helyzetekben nem tudsz, rohanni kell és lőni). Ez a valóságban is így volt, de azért hozom fel kisebb negatívumnak, mert érezhető, látható hogy csal a gép.
Random ellenfelek.... a Conflict sorozat fekete báránya, fekete majma, fekete könyvhuszárja, ami hol idegesítő, hol szórakoztató. Az előző két részben is csak dobálta az ellenfeleket, de itt már túlzásba vitte. Az animáció újra lett konfigurálva, a zoom módnál megjelenik a fegyver irányzéka, ami nekem kifejezetten tetszett.
A karakterek közt kommunikáció folyik, és természetesen vulgáris megjegyzések sem maradnak el. A legkeményebb Conflict játék! Ugyanaz, mégis más. Eltérő, de valahogy mégis hasonló. A Conflict sorozat legkomolyabb darabja, vulgáris, adott esetekben véres, igazi háborús hangulat. Az előző két részben minket küldtek missziókra Itt leginkább menekülnöd kell, túlélned a jungelben. És ez a különbség, nagyon érezhető. Hogy jobb e az előző résznél? Ez bizony ember függő. Nekem jobban tetszett, a hangulat, és a háttérzenék miatt, és a kihagyhatatlan füzetlap kormányának tangense miatt. De nem mondom jobbnak, a túlzott nehézség okánál fogva. Mindenkinek ajánlom aki szereti a kihívást, érdekli a téma, és játszott az előző részekkel ( ha nem, kemény indítás lesz - de erősen ajánlom hogy próbáld ki)
U.I: A Frame Rate végre tiszta. Olykor lassul, de véégre tiszta. Az előzőekben elég koszos volt, de itt elérték azt, hogy csak bizonyos helyeken lassul be a program.