Ettől a játéktól gondoltam azt, hogy az étolaj képes megölni az emberiséget puszta kézzel. Garantált idegesség, az egész család számára! Ettől függetlenül jó. Először leszögezem --->
Ez volt életem legnehezebb PS2-s kalandja! Ilyen szintű nehézséget, még életembe nem láttam ( talán a Red Faction-ben->meglepő milyen bunkó módon elnehezedik a végére<-, és Conflict sorozatban). A hajamat kitéptem, fáj a fejem, a szemeim vörösek, kifolyt az agyam, körülbelül 2 órája fejeztem be a Wolverine's Revenge-t. Hogy megérte e? Fogalmam nincs.. A játék végefele úgy éreztem idegösszeroppanást kapok, de ha meg kell halnom, akkor magammal viszem őt is... Egy igazságtalan, szürreálisan nehéz, szemét, agytekervényzsibbasztó, gerinchasogató játékról van szó.
Aki megveszi (vagy tőti) a programot, valószinűleg szereti Wolverine-t. Jómagam, nagyon bírom a karaktert, egyik kedvencem az X Men-ek közül. És bizony, kegyetlenül hozza a hangulatot, igazi keménylegény a főszereplőnk, morcos tekintetű, iszonyat nagy adamantium karmokkal rendelkező, komoly embert kreáltak (hűen a képregényhez), aki szokásos hősi poénjait sem hadja el. Amit furcsáltam, az az, hogy a borítón a filmben szereplő Wolverine szerepel, és a játék is X2 névre hallgat. Pedig a filmhez köze nincs! Csak a film megjelenéséhez van igazítva, ezáltal sokszor félkésznek tűnik a program..Trehány fülhallgató banda. Egyébként valóban egy másik 1994-es X Men játék folytatása, ezért X2. Így sokan azt hitték, hogy a film miatt kapta ezt az elnevezést..Szegény emberek.
Még mielőtt bármi konkrétumot írok, elmondom, hogy 10 emberből 1 fogja végigvinni a Wolverine's Revenge-t., és ő is pszichiáterhez fog fordulni, eme produktum végigjátszása után.
A játék grafikája, korához képest szép, bár voltak jobbak is. Összképben nagyon szép látványt kapunk. A baj inkább az, hogy bugos.. Sokszor jelennek meg érdekes dolgok, vagy épp eltűnik valami, átesünk a korláton. Egy durva alkalommal egy Teletubbie-t láttam Wolverine helyett, de ez lehet csak a túlzásba vitt víz hibája volt. A hangok rendben vannak, igazából se jót, se rosszat nem tudok felhozni ezzel kapcsolatban, a célnak tökéletesen megfelel. A harcrendszer átlagosnak mondható, viszont mikor több ellenféllel találkozunk, megjelenik egy STRIKE felirat a képernyő jobb alsó sarkában. Ennek csak örülhetünk, hisz ekkor a O-t benyomva egy kivégző mozdulatot látunk, ami talán picit repetitív, de eszméletlenül látványos. Később több kivégző mozdulatunk lesz, harci helyzettől függően jöhetnek be ezek a kisfilmek.
Az X2-ben szerepet kap némi lopakodás. Olykor nem muszáj mindenkit szétvagdosni, ellehet osonni, vagy akár csendben megölni az ellenfelet. Ez sokszor lehetetlen, viszont van egy rész, ami életem legklasszabb lopakodási élményét adta meg nekem. Kifejezetten szerettem az ilyen pályákat! Miután végigvittük a játékot (...gratuláció...), sok extrát kapunk -> több Costume, képek, videók, Cerebro fájlok, még a háttérzenéket is meghallgathatjuk, csak az ingyenes olajoshal konzerv kidobálását hiányoltam. Nagyon ígéretes játék lenne, normális harcrendszer, lopakodás, Wolverine, jó grafika, TPS verekedés, adamantium karmok, mutánsok, X Men, olajoshal. De akkor mi teszi ezt a produktumot JÁTSZHATATLANNÁ?
Túl sok minden! Kezdjük azzal, hogy nincs mentés, csak pályánként. Ez még nem is lenne borzalmas, de iszonyat hosszú pályák vannak, és már túl nehezek! Act3 közepétől senkinek nem fog sikerülni elsőre semmi. Annyira meglepetésszerűen ver át a program, hogy az valami hihhetetlen. Élettöltőt túl ritkán kapunk, Wolverine Healing faktorára kell bíznunk magunkat. Ami... csak akkor működik, ha nem csinálsz semmit, nem lőnek rád. És borzalmasasn lassan tölt, van hogy 2-3 perceket kell álldogálni egyhelyben, hogy feltöltödjön az életed. Már gitároztam, wc-re is hatszor elmentem, sütöttem krumplit, de még mindig csak a fele élet volt meg.
A Stratégia : 4 fegyveres katona ellen ( KIK SZÜRREÁLISAN SOKAT SEBEZNEK RAJTAD ) -> Odafutsz, kigáncsolod, elejti a fegyverét, ekkor futás fedezékbe, mert alig maradt életed -> és kinek kirugtad fegyverét a kezéből, utánad szalad, hogy bosszút álljon. És így szépen, egyesével, végigszarakodni mindent. És ez, egy pálya legeslegvégén, ha elpatkolsz ( nem egyszer elő fog fordulni ), akkor kezdheted ELŐLRŐL az egész procedúrát. A Strike egyes helyzetekben semmit sem ér, szétlőnek, mire benyomhatnád a gombot.
Élettöltőkhöz visszatérve.. nem ad. A legokádékabb helyzetekben sem. Példa: Végigviszel egy pályát, élettöltő nélkül, vérben fortyog a szemed. És a legeslegvégén, ad vagy 10-15 öt. MINEK? Pálya végénél, automatikusan feltöltődik a HP-d. De minek ad előtte annyi Healt Packot, ha már nincs szükséged rá? Előtte kellett volna mind... Mit szívtak ezek?
És a másik dolog.. minden a véletlenre van bízva. Olykor annyi ellenfél jön ránk, hogy szinte lehetetlen megölni őket. És persze, Zero Stratégia. Nincs kidolgozva semmilyen mód, amivel könnyítheted a dolgot, egész egyszerűen meg kell őket verni a pálya közepén (vagy legvégén), és valahogy túl kell élned.
Újabb példa: Legalább 10-12 Katona jön rád egyszerre, 1 darab fegyver lövése, kb 4 másodperc alatt megöl. Hmm. Le kell ugrani, és megverni őket -> amíg meg nem találsz egy kulcsot az egyiknél, majd bemenni elrohanni előlük, be az ajtón. Ok. Ez talán meg lehet csinálni... de nincs előtte mentés. Legalább 10 szer nyomtam végig addig a részlegig, és a végén semmi életem nem maradt. Megfogtam egy bárányt, és kivágtam az útpatkára, mire visszaszólt hogy hagyjam abba, de még ekkor sem sikerült megcsinálni! Nem lehet ennek a játéknak a mesterévé válni, nem érzed magadénak, mert ha 20 szor végigtolod, akkor sem fog sikerülni, mert nem rajtad múlik, nem te irányítod a játék menetét, egyszerűen vagy összejön, vagy nem, a készítők és a tesztelők jóformán fostak játékos szájába ezen téren.
Pár szó a verekedés hibájáról: Előfordul, hogy egy kis légypiszok ellenfél, majd megöl. Miért? Mert mindent random kivéd, kitér előle. Kivéd..kitér? Dehogyis! Egyszerűen, átmegy a grafikán a karmod, a lábad, nem ütöd meg ezáltal, viszont ő téged igen! Olykor iszonyat körülményes egy egyszerűnek látszó 1v1, pont ezen hiba ( vagy szándékos grafikai hiba) miatt. Frusztráló. Az irányítás egyébként is nehézkes, akkor védekezik karakterünk, hogyha hátrálunk. Ez fantasztikus, ha nem vagyunk Lock On üzemmódban, nem tudunk védekezni, így mindig övé lesz az első csapás. Zseniális.
Az analóg invertes. MÉ?
És most írok 1-2 sort arról a folyamatról, ami először csapta ki nálam a biztosítékot. Az első, buta, idióta lépegetős küldetés. Talán egy PC verzióban nem rossz, de PS2-n, béna, gagyi, elviselhetetlenül kaki. Abszolút szerencséből sikerült ( és egy bugnak köszönhetően), annál a pontnál majdnem abbahagytam a játékot. A lépegető célzása invertes, ráadásul baromi gyenge. Nem lehet kitérni semmi elől, pár lövéstől meghal, 3 lépegetőt, és legalább 15-20 katonát kellene megölni vele, de ez teljességgel lehetetlen. Miután felrobban ez a vacak ( felfog, hidd el) puszta karmainkkal kell megküzdeni a maradék ellenféllel ( plusz a nem említett leálványozott gépágyúkkal), ez a procedúra, kegyetlenül fájdalmas. A maradék robotkütyü ( nálam huszadik próbálkozásra 1 maradt), beleakadt a grafikába, és ezáltal sikerült megcsinálnom a pályát.Hosszan, fájdalmasan, és nagyon szánalmasan...
Amit utoljára megemlítek, azok a bossfightok. Követi a szokásos képregény Bossfight kliséket, ( átugrani felette, belemászik valamibe, akkor megütni, futni előle, húst darálni, ragasztót köpülni, pengetőélen táncolni stb) szóval egy főharc sem annyi hogy megverjük és kész. Ezek alapvetően kiválóak lennének, mindig beválnak nálam ezek a dolgok, de igazságtalan. Egy utolsó példa erejéig: Magneto Bossfight. Vért izzadva szenvedsz, már 10 perce, meglesed, mikor mit csinál, már az életed is alig megy le -> mikor odarepül hirtelen egy energiatöltő izébe, és 8 másodperc múlva meghalsz. Nos... Ez egy nagy területen játszódik, ha olyan helyzetben vagy, nincs 8 másodpercet, hogy odaérj hozzá ( ha megütöd leáll a folyamat). Igazságtalan. Gonosz. Mee.
Száz kis hiba van még amit nem említettem, még 1 óráig írkálhatnék róluk, de nemakarok. Egy nagyon nehéz játékról van szó, alapvetően tartsátok távol tőle magatokat, mert éjszaka megtámadhat. De tényleg... Viszont egy igazi, vérbeli Wolverine fan-ak ajánlom. És hogy miért? Mert tökéletes X Men hangulatot áraszt, ráadásul 2002-ig bezárulva, szinte az összes képregény kosztümmel lehet játszani. Meg a hibákat kivéve, egy nagyon jó programmal van dolgunk. És hogy én miért vettem meg? Mondjuk azt, hogy több hétig itthon kell tartózkodnom, és imádom ezt a stílust. Évekkel ezelőtt PC-n kipróbáltam, vittem egy darabig, de életem egyik legrosszabb játékának tituláltam, talán azóta vagyok ennyire hülye. Most erről szó nincs... de egy jó darabig nem fogom levenni a polcról a Wolverine's Revenge-t, majd a polcon elgondolkodik.
Amúgy a játékot szeretem, még akkor is ha embertelenül nehéz. ITT tudod elolvasni, mi történt két nappal a végigjátszás után. A vélemény kettős, a másik, teljesen mást mutat!
Üdvözlettel: LifeisKillingme